BAHAR DEPRESYONUNA DİKKAT

12 Mayıs 2015 Salı | Bu Yazıyı Toplam 3011 Kişi Okudu

BAHAR DEPRESYONUNA DİKKAT


Mevsim geçişlerinde sık sık yaşanan bedensel ve ruhsal değişikliklerden biri de Bahar Yorgunluğudur.
Her ne kadar, depresyon kış ve son bahar mevsimi ile birlikte anılsa da, ilk bahara geçiş evresinde de kişilerde sık sık bahar yorgunluğu veya diğer adıyla bahar depresyonu görülmektedir. Bahar bazılarımıza neşe ve enerji verse de, biyolojik olarak, doğanın değişimlerine ayak uydurmakta zorlanabiliriz.

Bahar Depresyonunun Belirtileri Nelerdir?

Sabahları uyanmakta güçlük çekme
İş motivasyonunun düşük olması
Yorgunluki bitkinlik
Sosyal aktivitelerde isteksizlik
Dikkat dağınıklığı
Gün içinde zamanı iyi kullanamama, 
İştah değişiklikleri, (aşırı yeme ya da iştahsızlık)
Sürekli uyku arzusu

Bahar Yorgunu Olmamak İçin;

Uykumuza dikkat etmeliyiz. Biyoritmimizin dengesini korumak için, erken yatıp erken kalkmalı, hemen hemen aynı saatlerde uyuyup uyanmaya özen göstermeliyiz. Stres ve yorgunluktan kurtulmanın en iyi yollarından biri de, kaliteli uyku uyumaktır.

Beslenme alışkanlıklarımızı tekrar gözden geçirebiliriz. Aşırı kafeinden, nikotinden, yağlı ve ağır yiyeceklerden uzak durmalıyız ve bol bol sıvı tüketmeliyiz ve meyve-sebze ağırlıklı besinleri tercih etmeliyiz.

Günlük egzersizlerimizi düzenlemeli, mümkünse, sabah erken saatlerde en azından 30 dakika yürüyüş yapmalıyız. Gün içinde kısa setler halinde yapacağınız egzersizler, sizi zinde tutar, ayrıca metobolizmanızın iyi çalışmasına yardımcı olur.

Tüm bunların yanı sıra, hayata pozitif bakarak ve kendimize özel zamanlar ayırark içimizdeki yaşam enerjisini aktifleştirebilir ve yeni mevsime uyum sağlayabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu yazıya yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

Ad Soyad:

E-Mail:

Başlık:

Yorumunuz:

Mutlu Kadınlar Platformu

Eşinizle Kişiliğiniz Ne Kadar Uyumlu? HEMEN TEST EDİN !!!