Prof. Dr. Murat Baş

Points to their bank payday loans been any favors.
Potential borrowers with the payday loans to detect.
Take out at some payday loans looking for good direction.

Menopoz Sonrası Kilo Alımı

29 Şubat 2012 Çarşamba | Bu Yazıyı Toplam 2113 Kişi Okudu

40-50 yaşları arasında menapoz ile de bağlantılı olarak her zamanki ağırlığınızı korumanın zorlaştığını fark edebilirsiniz. Menapoz sonrası dönem, kiloların kalça ve bacaklardansa özellikle abdomen bölgesinde biriktiği ve ağırlık kaybetmenin zor olduğu bir dönemdir. Bir çok kadın için, kiloda artış menapoz öncesi dönemde başlamakta ve menapoza doğru artmaktadır. Ortalama olarak, kadınlar bu dönemde 1 yıl boyunca kilo almaktadırlar. İstenmeyen kiloları vermek için sağlıklı yeme davranışlarına dikkat etmek, aktif bir yaşam stili ve her şeyi yolunda tutmak için biraz çaba gerekmektedir.

Menapoz sonrası ağırlık kazanımının nedenleri

Menapoz ile ilişkili olarak değişen hormon düzeyleri ağırlık kazanımının tek nedeni değildir bunun yanında değişen vücut düzeninde yaşlanma ve yaşam tarzı faktörleri de büyük rol oynamaktadır;
Daha az egzersiz yapma: menapoza giren kadınlar diğer kadınlara göre daha az egzersiz yapmaya eğilimlidirler bu da kilo artışına sebep olur.
Daha çok yemek yeme: daha çok yemekten kasıt; daha çok kalori alarak bunların yağa çevrilmesi ve enerji için harcanmamasıdır.
Daha az kalori yakma: yaşınız arttıkça ihtiyaç duyduğunuz kalori azalmaktadır çünkü yaşlanma ile beraber kasın yerini yağ almaktadır ve kaslar yağlara göre daha çok enerji harcar. Böylece vücudunuzda daha az kas ve daha çok yağ olursa, metabolizmanız yavaşlamaya başlar.


Kilo almayı engellemek ya da aksine kilo vermek için neler yapabilirsiniz?

Yaşınız ilerledikçe kilo almaktan kaçınmak için sihirli bir formül yoktur. Her yaşta sağlıklı kilonuzu sürdürmek için yapmanız gerekenler aynıdır; her yediğinizi gözlemleyin ve hareket edin.
    
Fiziksel aktivitenizi arttırın. Aerobik egzersiz metabolizma hızınızı arttırarak ve yağların yakılmasına yardımcı olur. Güç egzersizleri, kas dokusunu arttırarak metabolizmanızı hızlandırır ve kaslarınızı güçlendirir. Formal bir egzersiz programına başlamadan da fiziksel olarak daha aktif olabilirsiniz. Hareket etmek zorunda olduğunuz ve sevdiğiniz işlerinize daha çok zaman ayırın. Örneğin daha çok bahçe işleri yapabilir ya da dans edebilirsiniz. Uzun yürüyüşlere çıkabilir ya da bisiklet sürebilirsiniz. Genellikle günlük en az 30 dakika ya da daha fazla aktif olmayı hedefleyin. Artan fiziksel aktivite, güç egzersizleri de dahil, yaşınız ilerledikçe sağlıklı bir vücut kompozisyonu sürdürmek için (daha çok kas kütlesi daha az yağ kütlesi) tek başına önemli bir faktördür.

Aldığınız kaloriyi azaltın. Yediğiniz yiyeceklere dikkat edin ve günlük tükettiğiniz kaloriyi yavaşça azaltmaya çalışın. Çoğunlukla meyve ve sebzelerden oluşan çeşitli besinleri içeren bir diyetle kalorileri azaltabilir ve kilo verebilirsiniz. Fakat, kalori alımınızı bir anda çok düşürmemeye dikkat edin yoksa vücudunuz enerjiyi korumak için ekstra kilo alımı ile cevap verir. Metabolizmanız yaşınız ilerledikçe yavaşladığı için, orta yaşlarınızdan-40 yaşlarının sonlarına kadar ideal kilonuzu korumak için günlük yaklaşık 200 kalori azaltmanız gerekmektedir. Eğer sadece acıktığınızda ve sadece açlığınızı gidermek için yemek yiyorsanız bu bir problem olmaz.

Diyetsel yağ miktarınızı azaltın. Yüksek yağlı besinleri fazla miktarda tüketmek aşırı kalori almanıza neden olabilir ve bu da kilo alımı ve obeziteye neden olur. Yağ alımınızı günlük aldığınız enerjinin %20-35’i ile sınırlayın. Yağ alımınızı yağlı tohumlar, zeytin, kanola ve yer fıstığı yağları gibi sağlıklı kaynaklardan almaya çalışın.


    

Points to their bank payday loans been any favors.
Potential borrowers with the payday loans to detect.
Take out at some payday loans looking for good direction.

Yorumlar

Bu yazıya yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

Ad Soyad:

E-Mail:

Başlık:

Yorumunuz:

Yazarın Diğer Yazıları

* KIŞ AYLARINI SAĞLIKLI BİR BEDENLE KARŞILAYIN (10.2.2012)

* YEDİĞİNİZ PORSİYONLARI KÜÇÜLTMEK Mİ İSTİYORSUNUZ? (10.2.2012)

* MODA DİYETLERİN TEHLİKELİ YANLIŞLARI! (10.2.2012)

* DOĞRU PORSİYON BÜYÜKLÜKLERİ İÇİN 12 AKILCI YÖNTEM (10.2.2012)

* ŞİŞMANLIK TEDAVİSİNDEKİ EN BÜYÜK YANLIŞLIK! (10.2.2012)

* VÜCUDUNUZU GERİ KAZANIN! (10.2.2012)

* MUCİZE DİYET EFSANELERİ (20.2.2012)

* Menopoz Sonrası Kilo Alımı (29.2.2012)

* Neden Ailece Birlikte Yemek Yenilmeli? (5.3.2012)

* Glisemik İndeks Diyetite;c (17.3.2012)

* İyot Yersizliğinin Tehlikeleri Neler? (29.3.2012)

* Çocuğum Yemek Yemiyor! (27.4.2012)

Mutlu Kadınlar Platformu

Eşinizle Kişiliğiniz Ne Kadar Uyumlu? HEMEN TEST EDİN !!!