Prof. Dr. Murat Baş

Hamilelik sonrası fazla kilolarınızdan nasıl kurtulursunuz?

Points to their bank payday loans been any favors.
Potential borrowers with the payday loans to detect.
Take out at some payday loans looking for good direction.

VÜCUDUNUZU GERİ KAZANIN!

10 Şubat 2012 Cuma | Bu Yazıyı Toplam 1738 Kişi Okudu

VÜCUDUNUZU GERİ KAZANIN

 

Eğer birçok yeni anne gibiyseniz, hamilelik kıyafetlerinizi dolabınızın en arkasına asmaya isteklisinizdir. Hamilelik sonrasında ağırlık kaybetmek için sihirli bir formül yoktur. Sadece, sağlıklı besinler tüketme, fiziksel aktivite yapma ve biraz sabır gereklidir. Tüm bunların yanında, hamilelik sonrası ağırlık kaybetmeyi sadece en sevdiğiniz kotunuzun tekrar bedeninize uyması için çabalamak gibi basit düşünmeyin. Fazla ağırlığınızı vermek, sağlıklı bir yaşama terfi etmenizi sağlayacaktır. 

Besin gruplarını hatırlayın
Günlük olarak her besin grubundan almanın önemini unutmayın. Her besin grubunda sizin için gerekli olan enerji ve besin öğelerini alacaksınız. Bu gruplar:

1.Grup: Et, tavuk, hindi, balık, yumurta, kurubaklagil ve yağlı tohumlar
Bu grupta yer alan dana, koyun, sığır, tavuk, hindi, balık, yumurta, yağlı tohumlar ve kurubaklagiller sağlıklı bir vücut için gerekli olan birçok besin öğesini içerirler. Bununla birlikte bu grupta yer alan hayvansal kaynaklı besinler kolesterol ve doymuş yağlardan zengin olduğundan tüketimlerinde dikkatli olunması gereklidir.

2.Grup: Ekmek ve Tahıllar
Tahıllar günlük beslenme alışkanlıklarının önemli bir paçasını oluştururlar. Tam tahıl ürünleri; kalp-damar hastalıkları, kanser türleri, şeker hastalığı ve hipertansiyon oluşum riskini azaltır.

3.Grup: Süt ve Süt Ürünleri 
Süt ve süt ürünlerinin tüketimi, sağlıklı kemik ve diş sağlığı için önemlidir. Bu grupda yer alan besinler; kalsiyum, fosfor, B12 vitamini, riboflavin ve protein açısından zengindir. 

4.Grup: Meyveler ve Sebzeler 
Meyveler ve sebzeler vücut için gerekli olan birçok vitamin ve mineral için en önemli kaynaklardır.  Bu grup besinlerde bulunan maddeler birçok kronik hastalığın önlenmesinde hayati önem taşırlar. 

Sizin için Yararlı Olan Besinleri Tüketin
Hamileyken, bebeğinizin büyümesi ve gelişimini desteklemek için yeme alışkanlıklarınızı değiştirmiş olabilirsiniz. Hamilelik sonrası, özellikle bebeğinizi kendi sütünüzle besliyorsanız doğru besini seçmeniz yine çok önemlidir.  Akıllıca seçimler yapmak, hamilelik sonrası sağlıklı ağırlık kaybetmenize yardımcı olacaktır.

Meyveler, sebzeler ve tam tahıllı yiyeceklere odaklanın.Yüksek posalı besinler (meyveler, sebzeler, tam tahıllı yiyecekler) hem uzun süre tok kalmanızı sağlar, hem de birçok önemli besin öğesi içerirler. Besin öğesi zengin olan diğer besinler; düşük yağlı süt ve süt ürünleri, derisiz kümes hayvanı etleri, bir çok balık türü ve kurubaklagillerdir. Yağsız dana eti ve kuzu eti ise iyi protein, çinko, demir ve B12 vitamini kaynağıdır.

 

Zararlı besinlerden kaçının. Çevrenizi sizin için yararlı besinlerle donatın. Eğer cipsler, çerezler, meşrubatlar ve hamur tatlıları gibi abur cuburlar çok fazla dikkatinizi çekiyorsa, evden bu besinleri uzak tutun.
Daha küçük porsiyonlar yiyin. Öğünlerinizi atlamayın ve meyve, sebze alımınızı kısıtlamayın. Eğer bunu yaparsanız yaşamsal besin öğelerinden eksik kalırsınız. Yüksek enerjili besinlerin porsiyonlarını yeniden ayarlayın. Geleneksel yemeklerinizi daha küçük porsiyonlara dönüştürüp daha sık yemeyi deneyebilirsiniz. 
Sadece açken yemek yiyin. Eğer sinirli veya endişeliyseniz ya da sadece yemek yeme vakti geldi diye düşündüğünüz için yemek yiyorsanız dikkatinizi başka yönlere çekin. Örneğin, bebeğinizle ilgilenin, hava müsaitse onunla yürüyüşe çıkın, bir arkadaşınızı arayın ya da sevdiğiniz bir kitabı okuyun. 

Bir çok kadın, bebeğin ağırlığı, plasenta ve amniyotik sıvı dahil doğum sonrası 4.5 kg’ dan fazla ağırlık kaybeder. Doğum sonrasındaki ilk hafta, su tutulmasına bağlı olarak birkaç kilo daha kaybedilir. Ayrıca emzirme ile enerji harcadığınızı unutmayın. Fakat, hamilelik sırasında depolanan yağ kendiliğinden yok olmaz. Diyet ve egzersizle, haftada 0.5 kg kaybetmek en mantıklısıdır. Böylece hamilelik öncesi ağırlığınıza kavuşmanız 6 ay ya da daha uzun bir süreç alacaktır. Bunlara rağmen, kilolarınızın hamilelik öncesine göre farklı dağılmış olabilir. Vücudunuzdaki değişiklikleri kabul edip, kendinize karşı anlayışlı olun. Hepsinin yanında, sağlıklı yaşam tarzınızla gurur duymayı unutmayın.

Points to their bank payday loans been any favors.
Potential borrowers with the payday loans to detect.
Take out at some payday loans looking for good direction.

Yorumlar

Bu yazıya yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

Ad Soyad:

E-Mail:

Başlık:

Yorumunuz:

Yazarın Diğer Yazıları

* KIŞ AYLARINI SAĞLIKLI BİR BEDENLE KARŞILAYIN (10.2.2012)

* YEDİĞİNİZ PORSİYONLARI KÜÇÜLTMEK Mİ İSTİYORSUNUZ? (10.2.2012)

* MODA DİYETLERİN TEHLİKELİ YANLIŞLARI! (10.2.2012)

* DOĞRU PORSİYON BÜYÜKLÜKLERİ İÇİN 12 AKILCI YÖNTEM (10.2.2012)

* ŞİŞMANLIK TEDAVİSİNDEKİ EN BÜYÜK YANLIŞLIK! (10.2.2012)

* VÜCUDUNUZU GERİ KAZANIN! (10.2.2012)

* MUCİZE DİYET EFSANELERİ (20.2.2012)

* Menopoz Sonrası Kilo Alımı (29.2.2012)

* Neden Ailece Birlikte Yemek Yenilmeli? (5.3.2012)

* Glisemik İndeks Diyetite;c (17.3.2012)

* İyot Yersizliğinin Tehlikeleri Neler? (29.3.2012)

* Çocuğum Yemek Yemiyor! (27.4.2012)

Mutlu Kadınlar Platformu

Eşinizle Kişiliğiniz Ne Kadar Uyumlu? HEMEN TEST EDİN !!!